Următorul pas este convingerea potențialei victime de a furniza datele de pe card,  în urma accesării unui link nelegitim transmis de atacatori. Astfel, sunt obținute toate datele cardului, inclusiv parolele de securitate cu care efectuează o primă tranzacție de tip transfer (care va debita contul de card al vânzătorului), iar ulterior le utilizează pentru alte tranzacții frauduloase. 
Persoanele care au postat anunțuri de vânzare pe site-uri sunt sfătuiți să nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidențiale și folosite exclusiv pentru achiziții și nu pentru încasări. 
Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări: 
• să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea - e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.
•   să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;
•   datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;
•   să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;
•   să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate;
•   să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;
•   să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;
În situația în care este solicitată introducerea unor coduri suplimentare,  să nu execute acest lucru și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observa în browser următoarele:
imagini suspecte care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,
apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale, 
că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.
 
Sesizați Poliția la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu ați devenit victima acesteia !