În dimineața Sărbătorii, junii coboară călare în cetate, trec pe la vătaf, armaș mare și armaș mic (serje), după care în jurul orei 10 se îndreaptă spre Piața Prundului (Unirii) din fața bisericii Sf. Nicolae, unde se înconjoară statuia eroului necunoscut, nu înainte ca preotul paroh să le sfințeasca steagurile printr-o scurtă slujbă.
Urmează încolonarea grupurilor după o ordine bine stabilită și devenită tradițională: mai întâi Junii Tineri, urmați de Junii Bătrâni, Curcani, Dorobanți, Brașovecheni, Roșiori și Albiori.
Coloana este deschisă de fanfară. Fiecare grup are în frunte vătaful, urmat de stegar, încadrat de cei doi armași. Vătaful poartă banderola roșie pe piept, iar armașii mare și mic, albastră și galbenă, formând astfel tricolorul, ca pe vremea când aceasta era interzis. Plecând din Prund, junii fac un popas la Troița Căpitanului Ilie Birț, unde cântă "Hristos a înviat!", fiecare grup în parte, apoi coboară pe str. Mureșenilor până la Bdul. Eroilor, după care urcă, ocolind pe str. Nicolae Bălcescu, trec de Poarta Schei, în sus pe str. Căpitan Ilie Birț, str. Tocile spre "Capul Satului" pe str. Podul Crețului și de aici la Pietrele lui Solomon.

Alaiul părăsește locul plin de legendă de la Pietrele lui Solomon, reluându-și traseul de la urcare. Junii ajunși în Piața Prundului nu se mai opresc la Poarta Schei, ci pătrund în Cetate, fiind primiți cu "porțile deschise", ocolesc Casa Sfatului și se îndreaptă spre cimitirul bisericii "Sf. Paraschiva", în Groavei, unde se află mormântul marelui poet Andrei Mureșianu, ale cărui oseminte sunt aduse de Pe Tocile în anul 1925. 
În fața mormântului cântă "Hristos a și un pasaj din imnul "Deșteaptă-te Române". Intelesul termenului de „june” in Transilvania este cel „tânăr fecior neînsurat”.